Team AniCase

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

den STORA kärleken

Av jenny klevebrand - 6 maj 2013 22:09

Det är lite kul hur vi redan som barn får en bild på hur den riktigt stora kärleken skall vara genom bl.a Disneyfilmer som t.ex Skönheten och odjuret,Aladin, Lejonkungen mm som alla slutar på liknande sätt dvs att det träffar sin stora kärlek sedan går det igenom lite svårigheter och sedan lever det lyckliga i alla sina dagar.

Sedan kommer man upp i tonåren och sedan blir man vuxen o samma sak gäller där dvs man träffar någon genomgår lite svårigheter och sedan lever man lyckliga i alla sina dagar.


När jag var yngre så trodde jag mycket på detta och var ständigt ute efter min drömprins och gång på gång vart man besviken för livet är oftast inte som i ens film att man träffar någon och sedan lever man lyckliga i alla sina dagar men faktum är att livet är bra mycket svårare än så.

Många gånger har man träffat fel men även om man gör många fel så hoppas jag att det slutar i något rätt och det är previs vad jag tror det har gjort denna gången.

Jag har aldrig kännt någon vidare samhörighet med religon men jag tror på karma och tror att det man gör belönar sig på något sätt i slutänden.


För snart 5 månader sedan träffade jag mig en underbar kille som har fått mig att öppna ögonen och se saker jag inte tidigare sett eller tänkt på.
han har fått mig att utvecklas till något bättre och fått mig att komma ett steg närmare till den jag verkligen vill vara.

I tidigare förhållanden har många flytt när saker har blivit för tufft för ingen har orkat kämpa och även jag fick denna flyktinstinkt så fort saker inte gick som man planerade men denna underbara kille fick mig att inse att man inte flyr så fort saker inte går som planerat utan man löser dem tillsammans.

Jag har även haft väldigt stora problem med tilliten men även denna börjar att förstärkas och jag känner mig mer och mer säker hela tiden.
Jag vet att de första jag gör på morgonen nu mera är att vända mig om och se hans ansikte och kryper upp till hans famn.
det sista jag gör innan jag somnar är krypa nära intill och säga godnatt genom en kyss på munnen.
Sedan har jag min lilla egna familj med midas,casey, micki och johan så jag har det jäkligt bra skall jag säga.


Så tanken med detta inlägg var att även om livet inte alltid är som en Disneyfilm eller som en jäkligt bra drama/romantisk film så skall man vara glad för det man har och jag tror även att den stora kärleken finns men belönas efter alla bra saker man gör eller jag vill hoppas på det iallafall.

 

Min Älskade Familj...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny klevebrand - 16 maj 2013 13:25

mina hundar har alltid haft en väldigt speciell relation gentemot varandra som jag aldrig riktigt kunnat beskriva.När jag fick Casey så hade Midas och jag blivit hundattackerade dagen innan och vi båda var rätt skadade,jag var rädd att det inte skull...

Av jenny klevebrand - 14 maj 2013 09:54

Dagens morgonpromenad var i en klass av sig får jag säga.Det drogs nått fruktansvärt åt alla håll, ingen hund som lyssnade på något komando,skällande och morrande på andra hundar mm. men sedan tog mitt tålamod slut helt så alla 3 hundar har varit i...

Av jenny klevebrand - 11 maj 2013 15:08


De senaste 2 veckorna har vi haft johan falk marathon hemma då jag aldrig tidigare sett någon johan falk film så tyckte min johan att de var på tiden att jag såg dem och till en början var jag väldigt skeptisk då jag inte är så förtjust i jakob eklun...

Av jenny klevebrand - 8 maj 2013 19:46


Måndags var det agility med midas på caseys nybörjakurs men efter att ha konstaterat att hon inte fann agility som någon rolig gren så fick storebror köra hennes sista gånger på nybörjar agilityn.det är förövrigt väldigt kul att se en hund som är upp...

Du!

Av jenny klevebrand - 3 maj 2013 13:56

Du har alltid varit min ögonsten och du har alltid hållt mitt hjärta.du har alltid funnits med mig i vått och torrt i tuffa och lätta tider.när det har varit tufft har du alltid funnits där och stöttat mig och när de har varit lättare har du alltid g...

Ovido - Quiz & Flashcards