Team AniCase

Alla inlägg under november 2011

Av jenny klevebrand - 30 november 2011 11:55

ja jag vet att jag vart dålig på att uppdatera men har faktiskt inte haft nån ork eller lust för har varit sjukt trött av antibiotika kuren som idag är sista dagen på som tur är, så skall bli skönt att slippa den.

jag tror jag blivit bättre för har inte haft ont på ett tag i äggstockarna dock har jag haft ont i svanken som började i samband med äggstockarna men är till och från där med så kanske slipper det snart med förhoppningsvis.

som sagt har sovit rätt så mycket nu under kuren sedan har jag väl haft en lite deppression i samband med att jag inte haft orken att faktiskt göra nått då jag haft ont så de har väl gått hand i hand om man säger så.

hundarna har varit sjukt understimulerade men väldigt mysiga och de är väldigt skönt att man har hundar som både vill träna och samtidigt kan ta de lungt när de väl behövs.

idag hade jag dock tänkt att ge mig ut och köra ett spår eller uppletande med båda dock ej bestämt vilket jag skall köra ännu men de löser sig nog, sedan blir de varsitt lydnadspass för dem, lite jobbigt att man tar ut dem separat när man tränar men de är bara för att casey blir så övertaggad och grinig när jag kör med midas och hon bara får titta på, vet att man borde ta tag i det beteendet men skall göra det så småningom.

nu skall jag mysa lite med mina underbara 4 fotade =)

peace out!

Av jenny klevebrand - 23 november 2011 20:50

idag har smärtan varit väldigt konstigt då den gått från att vara någolunda smärtfri till väldigt smärtrelaterad och har även börjat få ont bak i svanken och känns som de strålar smärta bakåt och känns precis som de skall gå av där bak vilket är mindre behagligt.

samt fått min fjärde blödning nu denna månaden och då är inte mensen inkluderad.

vet inte vad som är värst dvs smärtan eller psyket att inte kunna göra normala saker för idag har smärtan varit väldigt konstigt då den gått från att vara någolunda smärtfri till väldigt smärtrelaterad och har även börjat få ont bak i svankennligtvis är jag en väldigt envis människa som har svårt att visa smärta även hur ont jag har men när de kommer till en viss gräns så går inte det att dölja längre för mig.

detta med att visa smärta och visa mig svag har alltid varit väldigt jobbigt för mig då jag har relativt svårt att släppa folk allt för nära i rädsla att bli sårad så är väldigt omsluten som person och bär allt på mig varesig jag vill eller inte.

kan berätta saker som jag upplevt mm utan problem men hatar just när folk skall börja sympatisera en och tycka synd om en de är den biten jag hatar, så brukar alltid tänka "fine jag har vart med om mycket,men tack vare de så är jag den starka personen jag är så deal with it" och hatar allt som har med sympati att göra^^

uppdaterar bloggen om mitt tillstånd för att man skall slippa svara på 100 sms varje dag och låter mina nära och kära läsa det här istället, så är ni inte intresserade så läs inte.

Vill även tacka mina underbara vänner och bekanta som verkligen bryr sig och extra tack till frida hardebrand och martin josefsson som suttit med mig på akuten en gång vardera.


idag trots smärta har jag tvingat mig själv att tvätta och städa ut klädkammaren lite granna så jag är hård minsann!!

peace out!!!

Av jenny klevebrand - 22 november 2011 21:42

igår vart jag jättedålig på kvällen så bestämde mig för att åka in igen då jag började kallsvettas och fick ligga i fosterställning för att de gjorde så ont.

när jag väl kom in så kunde dem inte göra nått mera då jag redan fått antibiotika och de ville inte ge mig smärtstillande heller så var i princip ett kort och onödigt besök på sahlgrenska.

blir så trött på sjukvården visst okej den kan vara riktigt bra ibland men som igår då dem t.ex inte hittade vad som var fel så körde uteslutningsmetoden med att de kunde röra sig om nån infektion så bara proppa på mig massa tabletter utan att veta om dem kommer hjälpa eller inte.

sedan ständigt trött på att dem hela tiden tror att jag är gravid och fått missfall men alla 4 tester jag gjort den senaste veckan visar negativt så blir bara grinig på detta.


idag har jag varit sjukt trött och haft periodvis ont dvs de gör ju ont hela tiden men antingen så håller de sig till en rimlig gräns eller så gör de fruktansvärt ont.

just nu har jag rätt så ont tyvärr men har mina underbara hundar som ligger på vardera sida och har velat vara nära mig hela dagen och de har väl varit mysigt men lite oroväckande med eftersom man inte vet om de är för att de märker att jag har ont eller om de är nått sjättesinne som säger dem att nått skall hända mig.

så blir lite orolig för igår när jag skulle åka in till sahlgrenska så fick casey panik och började skälla som en tok när jag skulle gå och hon brukar vanligtvis titta på mig och sedan gå o lägga sig när hon ser att jag skall gå.

Hoppas bara denna smärtan försvinner snart för orkar inte ha ont längre och orkar knappt göra nått o de är så mycket jag vill göra =(


AniCase the love of my life   

Av jenny klevebrand - 21 november 2011 19:03

inatt så var jag väldigt dålig dvs hade fruktansvärt ont och feberfrossa hela natten så fick  ligga i fosterställning och fick sovit 2 timmar inatt kanske så fick nog och åkte till sahlgrenska där läkarna inte hittade nått direkt utan de trodde de var nån infektion.

så när han klämde på magen så fick jag så ont att jag började kallsvettas och spy, så ont kan man säga att jag har haft ont iallafall.

fick antibiotika som jag skall äta i 2 veckor nu så hoppas verkligen att de hjälper för orkar inte ha ont längre.



Av jenny klevebrand - 20 november 2011 20:21

i fredags var en tjej här och tittade på lill blöjan och dem klickade rätt så direkt så hon fick ta hem och testa att ha leya sedan om de funkar så får leya stanna där, och de kändes väldigt bra eftersom jag stod med valet att hon skulle få somna in så detta käns tusen ggr bättre.

har pratat med tjejen dagligen och de verkar funka väldigt bra än så länge, det är väldigt tomt hemma utan klisterpåsen men skönt att mina kidz får ha sin mamma för sig själv igen och det trivs dem väldigt bra med.


Sedan har jag haft enorma problem till och från dem 2 senaste månaderna men blivit värre denna månaden de är nämligen så att mina äggstockar har varit väldigt svullna och jag har mellan blödningar hela tiden så under bara denna månaden har jag haft 3 st utan själva mensen.

förutom detta så gör de fruktansvärt ont då de sticker och krampar i dem, var inne i torsdags utan att de hittade något fel så skickas vidare till en gynekolog.

hoppas bara jag får hjälp snart för har fruktansvärt ont och de är jobbigt.

Av jenny klevebrand - 14 november 2011 21:29

Igår var sista tillfället på agilityn och vi riktigt glänste får jag säga, midas gick som en klocka och hade överskottsenergi så de sprutade om det, var sur o grinig innan kursen för han verkade ha vadd i öronen men de slog helt om vid kurstillfället på kvällen så hade inte kunnat ha ett bättre avslutningstillfälle.

Kommer bli sjukt tråkigt att inte träffa kurskamraterna på ett tag men har vunnit många bra vänner i alla åldrar och de är kul.

som sagt kommer ta uppehåll med kurser för hundarna nu ett tag då jag känner att jag behöver få lite egen tid att fokusera på mig själv, men kommer givetvis träna hemma med dem och försöka få dem att utvecklas så mycket jag bara kan.

På torsdag är de prisutdelning för kursen iaf så skall bli kul att se hur de har gått denna terminen =)


peace out!

Av jenny klevebrand - 12 november 2011 14:40

För ett år sen nu var jag inne i världens deppression pga lindas bilolycka,massa strul med diverse saker och hade gett upp allt i princip, vissa dagar orkade jag knappt ta mig upp ur sängen, men var kärleken till midas och casey som fick mig att iaf försöka stå på benen och min kärlek till dem som jag ens orkade ta mig igenom vardagen, midas och casey är nog den största anledningen till att jag ens försöker göra saker ibland, för de finns inga ord eller nått som kan beskriva i ord hur mycket mitt hjärta slår bara genom att se dem,att bara veta att jag snart får träffa dem efter man vart ute en stund, att höra deras namn, ja för mig är de inte bara några skabbiga byrackor utan min familj,mina barn,mina vänner, mitt liv i princip.

Nu idag har jag hopp om livet igen på väldigt länge, jag har underbara vänner som jag vet är äkta vänner,jag har min mormor som betyder allt,jag har mina hundar som sagt,jag har ett jobb på g,jag har min hälsa och jag har någon som jag tror kan förgylla mitt liv lite extra på de, men de är en annan historia.


peace out!!

Av jenny klevebrand - 7 november 2011 18:54

Lördags avslutningen i agility på cdf gick helt över förväntan och de kändes bra trots dem skumma kombinationerna som christina och birgitta hade satt för oss, de var en bana med bara kontakthinder och en annan bana med bara slalom och tunnlar, men som sagt gick helt okej men vi får se den 17 på avslutningen hur de gick för oss, man kan ju hoppas!!!!


idag var jag tillbaka hos vetten med leya för att titta på hennes klo och vetrinären tyckte de såg jättefint ut och att de läkte bra med.

sedan tro de eller ej men skandia ringde mig idag och skall tillbaka dit på torsdag för att prata om när jag skall starta min VU1a de är tydligen jag och 2 st till som skall in på väktarutbildning så hoppas de blir snart.

hade gett upp hoppet med skandia eftersom jag knappt hört nått av dem på 2 månader men så plötsligt händer de att d em ringde och av ren glädje så köpte jag en trisslott och vann 50kr! =D

kanske inte är mycket men de är alltid nått och nu säger jag såhär:

im awesome!!!!

Love my Ani and Case

peace out!

Ovido - Quiz & Flashcards