Team AniCase

Alla inlägg under augusti 2011

Av jenny klevebrand - 29 augusti 2011 15:09

Casey fick för ungefär 3 månader sen ett aldeldes eget fint hurrta halsband som hon vart tok förälskad i och tror hon kände sig bra när hon fick ett eget halsband och slapp ha brorsans gamla trasiga halsband.

för ett tag sen märkte jag att när man tog av henne halsbandet fick hon seperations ångest och skulle ställa sig och lukta,slicka och putta på det, detta beteendet fortsatte så varje kväll när man tar av halsbandet så utför hon dessa rutinerna med sitt halsband och på morgonen när hon får på sig sitt halsband igen så blir den lilla damen jätteglad och riktigt lyser upp.

de är rätt gulligt att se detta med egna ögon,

Casey har ett babyblått hurrta halsband och midas har ett rött hurrta halsband så dem är riktigt snygga när dem går ut^^

sedan har de matchande hurrta selar när vi spårar med fast röda då, som jag vann på ett lotteri när vi var iväg och tävlade i sommras.


       

Av jenny klevebrand - 27 augusti 2011 20:30

har berättat så mycket om midas de senaste så tyckte lillskruttan kunde få ett inlägg med om hur de är med henne.

Lilla casey har tyvärr fallit tillbaka i dåliga egenskaper, jag hade gjort sådanna enorma framsteg med henne men nu har hon fallit tillbaka till att dra i koppel,skälla inomhus,skälla vid mötande,göra utfall mot andra hundar och andra dumheter.

så har försökt att ägna egen en hel del tid så hundarna har fått den stimulans de behöver samt att jag har försökt att dra ut en hel del energi i henne vilket känns omöjligt ibland.

hon blir lätt överstressad och övertaggad så de slår om och de är väldigt svårt att kontrollera om man inte riktigt vet hur man skall göra.

har velat köra spår med henne nu i några dagar men dem dagarna de varit fint väder har jag alltid lyckats vara upptagen och när jag väl varit påväg att dra ut har de börjat regna eller dylikt vilket är sjuuuukt tråkigt.

har även märkt att lilltösen har börjat präglas enormt på mig det senaste var lite kul för i början var hon väl inte så förtjust i mig för jag var rätt hår och konsekvekvent vilket hon tyckte var läskigt så då var hon livrädd för mig men nu har hon anpassat sig och trivs ganska bra med att få lite struktur och vill gärna göra mig till lags och vi har väldigt enkelt att kommunicera med varandra, nästan lite bättre än mig och midas för han e lite trögare och man får gärna trycka till honom ibland så han fattar att jag är seriös för vi tävlar lätt om ledarskapen.

Nu skall jag krypa ner i sängen med en hund på vardera sida och titta på pirates 3 =)

hejhopp....

Av jenny klevebrand - 25 augusti 2011 12:15

igår var vi iväg och testade på vibratorbehandlingen vilket gick väldigt bra och hon tyckte han ömmade lite på ländryggen men annars hade han bra musklatur och så i stort sätt.

det funkade väldigt bra med vibratorplattan och han tyckte de var skönt och jag fastnade väldigt bra med hon som genomförde de så skall gå dit lite då och då.

idag var jag hos vetten och fick röntga honom och röntgenbilderna var bra dvs samma som innan och inga nya pålagringar utan det såg bra ut och hon tyckte han var vädligt bra musklad och hade ingen riktig förklaring till varför han kluckade som han gjorde för de lät inget när hon kände över lederna och allt sånt.

hon såg heller ingen anledning till att jag skulle sluta med agilityn utan sa bara att jag skulle börja ge honom glukosamin och försöka bygga upp mera musklatur för att underlätta för slitage.

fick även tömt hans analsäckar idag så de var bra men fyfan vad de luktade.

så alla som vaarit oroliga ni kan vara lugna för han mår bra men är lite trött från narkosen och sover så gott i sängen :)

känns iaf skönt at veta att inget var fel på honom.

Av jenny klevebrand - 23 augusti 2011 11:03

igår var de sista gången jag körde Ani i agility och körde honom på medium för jag ville inte att han skulle överanstränga sig, loppen gick skitbra och han var taggad till 1000 så de var ett bra avslut på en agility era, jag hade inte kunnat vara mera stolt och glad över våran agilitytid tillsammans.

han har kört 10 lopp detta året med placeringarna 1,3,5,8,9,10 och 13 vilket varit rätt så bra enligt mig iaf.


som sagt midas har haft C höfter och nu har de börjat komma ett kluckande ljud i höfterna som oroar mig jättemycket därav har jag bestämt mig för att lägga ner agilityn för jag vill inte riskera att han blir sämre och sätter inte hans hälsa på spel.

har funderat lite på att köra honom i sök och spår för de tycker han är kul och inte så ansträngande för honom så skall försöka satsa på det istället.


så skall till vetten på torsdag och kolla över honom och se vad man kan göra så han slipper att bli sämre och få smärta mm.

imorn blir det nån ny teknik som heter vibratorplatta med honom

http://www.gghk.se/vibrationsplatta.html









Av jenny klevebrand - 22 augusti 2011 08:02

     

I've seen a lot of things in my life 

Alot of ups and downs 
Made a lot of mistakes 
No matter what, you've always been by my side 
You've always been my best friend 
You're the love of my life 
You're everything to me 
You never left my side 
I love you so much 
You're my best friend 


Since the beginning of time 
All you did was bless men 
Too young to understand but now you my best friend 
How could they doubt you, never think about you 
Don't they know nothing's possible without you 


you mean the world to me 
Before I was born you chose me 
You always hear me when I'm calling 
Even catch me when I'm falling 
You're the closest one to me 
I surrender all to thee 
I want the whole wide world to see 
That we've always been and we'll always be 
Best friends 


You mean everything to me 
You've been with me from day one 
Even when I thought nobody was there 
You were there 
I love you like no other 
There is no feeling like this in the world 
You always hear me when I'm calling 
Always catch me when I fall
I surrender all to thee 
I want the whole world to see 
That you've always been, you'll always be 
My best friend 

Av jenny klevebrand - 20 augusti 2011 16:03

Nu har man iaf certifikatet från kursen men måste göra slutpovet på ssg's hemsida sedan får jag hem mitt kort som intygar att jag får jobba som brand/säkerhetsvakt.

gårdagen var sjukt kul vi fick släcka bränder och brinnande dockor,rökdyka,leka med brandslangen och testa olika typer och värst av allt klättra upp i en 12 meters lejdare (lejdare är en stege med ryggstöd) fyfan vad äckligt de var men de gick till sist. =)

slutprovet var inte alls som jag hade trott för jag var sjukt nervös över de men vi fick göra de i grupper så gick skitbra, fick 2 fel på hela provet så fick väl mvg eller nått sånt^^

så nu skall jag som sagt bara göra ssg's slutprovet och sedan vecka 34 skall jag in till preem raffet och gå en kurs över deras säkerhet där och så sedan tror jag att jag bestämt att bara jobba till vecka 39 och hoppa på väktarutbildningen iaf för fick ju bara behovsanställning på prevent och dem gillade mig och får hoppa in när jag känner för de =)

fick även använda deras intyg och säga att jag jobbade för dem om när jag börjar utbildningen för de hade tydligen sjukt bra rykte så de är bra.

Gillar verkligen de företaget för alla jag träffat är så jäkla down to earth och sjukt trevliga, även VD'n var sjukt trevlig och tjäck =)

Av jenny klevebrand - 18 augusti 2011 07:05

idag är de dag 2 på utbildningen och skall ha hjärt och lungräddning mm så skall bli intressant.

tränade lite med midas igår och fan vad höfterna kluckade så skall ringa och boka tid för vibratorbehandlingen samt kolla lite med glukosamin idag.

efter utbildningen så blir de att titta lite i stan på kulturkalaset och så =)

uppdate later on.....

Av jenny klevebrand - 17 augusti 2011 19:57

idag var första dagen på prevents bevakning och de var en väldigt lärorik dag men jävlar med mycket regler och lagar och sånt man skall  tänka på.

vi satt där ifrån 8 imorse till 4 i eftermiddag, hade 1 timmes lunch då vi alla åkte iväg till en restaurang på en herrgård och käkade och företaget betalade så de var asnice =)

vi skall ha ett stort jävla prov på 3 sidor på fredag,sedan skall vi göra ett prov till för att kunna få jobba med hetarbeten sedan och måste klara de för att ens få börja med de.

hjärnan var hel mosig när man kom hem och speciellt då man sovit 3 timmar inatt pga några idioter skulle smälla raketer till halv 2 inatt och midas skulle klättra på mig för han var så rädd sedan var jag väl lite nervös med för den delen får jag erkänna.

imorn blir de hjärt och lungräddning och att gå igenom hetarbeten teoretiskt så de skall bli spännande =)

Ovido - Quiz & Flashcards