Team AniCase

Alla inlägg under januari 2012

Av jenny klevebrand - 31 januari 2012 19:38

imorn så blir de att flytta hem till lägenheten igen då skall allt vara färdigt.

sjukt frächt och fint är de hemma för har varit och smygkikat lite hemma då och då.

skall bli underbart att få flytta hem som sagt speciellt när man bott 2 människor och 2 hundar i en 37kvmäs lägenhet i 5 dagar men som gunde svan säger: "ingenting är omöjligt".

hundarna mår prima förutom lite incidenter ute i snön hela tiden men jag har blivit en hejjare på att lägga om sår så nått bra får jag ut på det iallafall.

idag var jag hos läkaren för har haft ett illamående som inte släpper och de är ingen höjdare att gå runt och må illa hela tiden men inget visades på proverna idag så skall dit imorn igen för att lämna lite till prover så får vi se vad dem kan komma fram till men hoppas att de finner nått iaf för orkar inte gå runt och vara spyfärdig 24/7 längre.


gillar denna låten förövrigt:


Av jenny klevebrand - 27 januari 2012 18:16

efter flera års tjatande på att dem skall tapetsera så fick jag äntligen gjort det,nackdelen var dock att jag bara hade 24 timmars varsel på mig att packa ihop alla grejer så de var väldigt kort varsel för min del men jag fixade et och nu har dem gjort halva lägenheten och det är ruskigt fint än så länge trots att dem inte tapetserade om utan bara målade om så käns de mycket frächare och finare redan.

lyckades få mig en fin fondvägg i sandfärg som jag riktigt är glad över =)

på måndag fortsätter dem med sovrummet och köket så de skall bli skönt att få allt fixat och så sedan kan jag bo som en liten princessa  =)

Av jenny klevebrand - 23 januari 2012 20:04

nu är de andra dagen midas har kännts små konstig,han verkar gammal på nått sätt och trött iaf inne, ute så är han som vanligt och fjantar sig i snön och har sig.

han har slickat på sin ovansidan av sin vänstra tass nu idag och igår rätt så mycket men ryggar inte tillbaka när man klämmer och känner på tassarna så vet ej vad de är med honom.

han är ju bara 4 år så att han är ju inte gammal direkt, alltid när han verkar hängig så blir jag alltid livrädd att de skall vara höfterna som har börjat krångla för midas har ju tyvärr sina c-höfter och 2011 var ju vårat riktiga agilityår så 2012 kommer bli ett lugnt år för honom har jag bestämt.


Casey mår bra men har slagit upp såret 2 ggr igår tyvärr men fick tvätta av det och binda om det så vart de bättre ocvh slutade blöda, de jobbigaste var att första gången hon slog upp det igår så var vi halvvägs upp på ramberget så fick burit hem henne till johan för att de blödde så,men efter en stund i duschen så slutade de blöda, men är fortfarande lite svullet men de är ju förståligt.

idag var jag på jobbinterjuv och skall testa och provjobba 2 timmar där på torsdag så de skall bli spännande men osäker på om de är nått för mig för de är tydligen väldigt stressigt så vi får se hur min mage klarar av det i längden.

Av jenny klevebrand - 16 januari 2012 14:59

imorse på morgonpromenaden med jyckarna så märkte jag ett udda ljud brevid mig som kom från hundarna men efter en liten stund började midas även halta lite smått och de lät precis som någon som gick på hög klackat brevid mig och jag kunde inte förstå så jag stannade och kikade på hundarnas tassar och till min förvånelse så märkte jag att de var en kork från en flaska som hade fastnat på midas största trampdyna på vänster framtass så fick bort den och som tur så hade de inte gått hål eller att han verkade ha ont av de men var sjukt läskigt ändå, man tänker inte på att sådanna små saker man slänger kan vara till sån skada för våra andra varelser.

de var samma sak förra veckan då midas höll på att ta upp en använd raket för han trodde att det var en pinne men hann se de i sista tur så fick sagt åt honom att låta den vara.


jag vet iaf att jag mesta dels brukar slänga saker i papperskorgar men får erkänna att området där jag bor så finns de knappt några soptunnor alls och gör de hela mycket värre, så ta t.ex att hunden skitit på en gräsmatta där man tror att ingen går så brukar jag igorera de för tänker inte gå en halvmil för att leta reda på en soptunna.

tycker lika mycket som de är vårt ansvar att plocka upp efter våra hundar så är de kommunens ansvar att sätta upp papperskorgar.

hade även tyckt de hade varit bra om dem kunde sätta sådanna bajspåsar på stolparna brevid papperskorgen men nej nej varför göra sånt.

sedan tycker jag de är en skillnad på att skita att ta upp hundens bajs någon gång och att slänga glasflaskor i backen.


Av jenny klevebrand - 15 januari 2012 13:58

idag fyller man 24,shisses vad gammal man börjar känna sig, snart är de dax för barn o sambo mm.

när jag var yngre hade jag alltid satt målet att jag iaf skulle vara nästan där vid 25 och de börjar väl bli en viss press på mig men samtidigt är de viktigt att allt känns rätt och så med.

första stapeln är väl ändå att skaffa ett fast jobb sedan får man se hur de flyter på efter de.

pratat om praktikplats på arbetsförmedlingen och får se om man kan få nått bra där ifrån för vill hellst ha en praktikplats som leder till jobb men de är väl kanske inte de lättaste.


igår var de födelsedagsfest här hemma och var fruktansvärt trevligt får jag säga, vi var bara 7 st men 6 st som betyder väldigt mycket för mig och de gjorde väl de hela mycket bättre givetvis.

sedan var vi ute på excet i 3 timmar ungefär och så bar de av hemmåt,så imorse var jag och johan aningen döda, men jag lyckades vingla ut på gräsmattan så hundarna fick kissa av sig iaf och sedan vingla in igen och däcka i sängen.

sedan fick jag en jättefin princcesstårta som vi snart skall börja smaska på så de skall bli gott, så blir de en tripp till mormor och sedan till ramberget för att bara slappa och bli bortskämd =)

tack så jättemycket för alla gratulationer :)

peace out!

Av jenny klevebrand - 14 januari 2012 15:46

Som ni alla vet så är case en omplaceringshund som landade på min dörrmatta efter 9 olika hem på 1 års tid så när jag fick denna lilla 1 åriga fröken så var hon i stort sett ett mission impossible och hade många ggr tanken i huvudet att hon kanske borde få somna in för stressfaktorn var så hög och osäkerheten för allt möjligt var väldigt hög med.

Det jobbiga med den lilla fröken är att man får hela tiden planera allt med henne dvs promenader som hon klarar av,hur mycket ljud de är omkring som hon kan haka upp sig på,om de är mycket hundar på dem sträckerna man går,om man kan ha henne lös eller inte.

nu 1 år, 4 månader och 12 dagar senare så har jag kommit en bra bit med henne men inte alls så långt som jag hade velat ha gjort.

skulle vilja få stopp på dragandet i kopplet,få ut all energi ur henne på ett bra sätt,få lugnat ner henne vid hundmöten,få upp bort hennes osäkerhet.

ibland hade jag tyckt de var ganska kul om typ cesar hade gjort en bedömning och lagt upp träningsschema för henne men blir lite svårt när man bor i olika länder o så och finns inte så många bra instruktörer i göteborg som inte tar en förmögenhet vilket är tråkigt, jag har hjälpt många kompisar,bekanta och andra hundägare med sina hundar men tycker de är tråkigt att de skall bli en kostnadssak att få hjälp med sin hund.


imorn är de en stor dag iaf för de är min 24 års dag så gammal man börjar bli nu alltså,shisses.

ikväll blir de att fira med lite vänner här hemma o sedan eventuellt utgång ikväll.

imorn blir de att vara bakis halva dagen o sedan få frukost på sängen o tårta som jag tjatat på johan att göra samt att få honom att gå ut med hundarna på morgonen med så de skall bli kul.

Av jenny klevebrand - 13 januari 2012 22:13

idag tog jag och herr midas en promenad i stan, vi började att gå ifrån grönsakstorget och gick hela vägen till oliverdalsgatan där vi tog spårvagnen bort till axel dahlströmstorg och hälsade på min moster och de boende på behandlingshemmet, midas fick sig lite köttbullar och massa mys och fick vara massa i centrum som han älskar mest av allt så var riktigt mysigt med lite kvalitetstid med sonen får jag säga.

dottern var hemma och fick ta de lungt på doktorns ordinationer men de anser hon inte är nått kul alls och tycker jag är hemsk som inte tar med henne på vilda äventyr,men hon får ta de lugnt nu över helgen sedan får hon röra sig lite mera efter helgen hade jag tänkt, för de blir ju ingen belastning på såret direkt då det är på fram sporren.

gjorde rent såret idag och de har redan torkat ihop fint får jag säga och ser väldigt fint och torrt ut så de är bra, tror bara hon skall få ha bandage nu idag och imorn så får hon börja gå utan på söndag med tratt då självklart eller iaf på natten.

som inatt lyckades den lilla råttan ha upp gasbindan men inte den elastiska bindan som tur var men vaknade så fick lägga om det 2 ggr igår.

Av jenny klevebrand - 12 januari 2012 19:45

På mydog pratade jag lite med försvarsmakten för är sjukt sugen på att bli hundförarare åt dem eller tullen.

men har haft mailkontakt med sbk's hundtjänstenhet nu denna veckan och har blivit vidare befodrad till göteborgs tjänstehundsenhet så får se vart de leder.

tankarna var väl lite o testa case i sök och spår och midas i sök och bevakning för han är rätt skarp iaf när de kommer till att vakta mig sen är väl nackdelen att han är skotträdd men de är periodvis för när jag har varit på gmbk och tränat så har han knappt reagerat alls och de är ju skönt och sedan om man får hjälp av någon som kanske vet hur man gör så är de ingen fara.

Nu blir de att se lite på tv och spela final fantasy 13 och försöka hålla min kåta hane ifrån att försöka våldta sin lillasyster som INTE löper!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards