Team AniCase

Alla inlägg under oktober 2011

Av jenny klevebrand - 25 oktober 2011 09:55

Nu är de snart en vecka sen jag åkte på världens förkylning och visst den har väl gett med sig lite men inte alls i den mängd som jag själv hade velat tyvärr, nackdelen när jag är sjuk är att jag vägrar acceptera de utan försöker göra som vanligt dvs hittar på saker mm för att underhålla mig sedan när jag känner t.ex att jag inte har ork att kanske gå världens långpromenad med hundarna så blir jag förbannad och pressar mig själv och de gör inte saken direkt bättre om man säger så.

vill träna,umgås med vänner,iväg och gå långppromenad och busa med hundarna,träna hundar,fixa och dona massa grejer men sånt kan man inte riktigt göra när man har en näsa som rinner och halvt är påväg att hosta upp lungorna.

de är tråkigt att vara sjuk tycker jag fast iofs de tycker väl alla antar jag.

idag har jag dock bestämt mig för att bege mig bort till ikea med securitas martin även om jag inte är 100 ännu så har jag inte lust att vara hemma längre utan nu får de hända saker,

jag är nog i jämförelse med en border collie eller malinois dvs måste jobba hela tiden annars blir jag stressad har jag kommit på.

Hundarna börjar äntligen funka bättre ihop nu dock är väl midas lite intresserad av leya å hon löper men har är ju kille trots allt =)

Ne nu blir de att slänga in en tvätt till och sedan käka lite frukost.

Av jenny klevebrand - 22 oktober 2011 21:56

Har även en extra hund här nu hos mig.

trodde aldrig dagen då en amstaff/pitbull tik skulle placeras i mitt hem men den dagen hände nu i onsdags.

jag träffade denna tiken för drygt 3 veckor sen och hon fångade upp en bit av mitt hjärta.

Leya är en 1½ årig tik som sagt är blandras mellan pitbull/amstaff som haft lite otur i livet och därav är relativt osäker på mycket MEN går förhoppningsvis jobba bort med mycket arbete och en fast hand.

Dem som hade leya skall ha barn och flyttar till sthlm och då denna lilla tös inte klarar sån stress så hamnade hon hos mig istället för att få somna in.

Tanken är att jag skall ha leya till efter nyår då jag skall försöka omplacera henne till ett bra och tryggt hem.

så om ni är intresserade eller vet någon som är de så får ni gärna höra av er.

Leya är en underbar och väldigt snäll hund som dock är lite osäker men funkar bra ihop med hundar och katter.


 

Av jenny klevebrand - 22 oktober 2011 21:47

jag har varit väldigt kass på att uppdatera om vad som har hänt i våra liv nu ett tag men har ärligt talat inte haft lust eller tänkt på de, har jobbat,umgåtts med vänner och bara försökt att sysselsätta mig efter jobbet på prevent så kommer man tillbaka till arbetslösheten igen och frågan vad man vill göra med sitt liv egentligen, jag vet att jag vill jobba med hundar speciellt dvs inte driva nått fjantigt hunddagis, ha kurser,bli hundrastare eller nått sånt utan riktigt jobba med hundar som i ett team dvs t.ex väktare,polis,tulltjänsteman mm.

hundar har haft en stor del i mitt liv och de är mitt största intresse som många vet.

jag är inte tjejen som är ute på krogen varje helg och super skallen av mig,jag är inte tjejen som springer efter killar,tjejen som alltid är med vänner på galenheter utan jag är tjejen som vill spendera  helgen tillsammans med mina 2 bästa vänner ute i skogen eller göra ett riktigt bra träningspass med dem,jag älskar att vara hemma och titta på film med mina 2 kompisar i sängen och som berättar minst 15 ggr per dag hur mycket jag tycker om dem och hur mycket dem betyder för mig.

Mina hundar är mitt allt utan tvekan dvs de är min familj,mina vänner,mina husdjur,mitt liv.

Att ha hund är inte på något sätt jobbigt utan snarare ett privelegium,även om vissa kanske inte håller med mig om detta så är dem mitt liv.

Av jenny klevebrand - 12 oktober 2011 11:20

Blir så jävla trött på all skit hela tiden, nu är man tillbaka till att vara arbetslös efter 4 veckors behovsanställning och de känns skit.

var ju inne på interjuv hos skandia och då sa dem att jag skulle höra av mig när jag slutade på de jobbet jag var på så ringde dem och skulle få de slutgiltiga svaret på lördag men har ringt utan att någon svarat eller nått så vet inte hur nått blir.

Bästa hade ju varit om arbetsförmedlingen kunde betala min utbildning istället men nej nej sådanna pengar skall ju gå till bidrag för våra ministrar som bara tjänar några x antal 100 tusen i månaden så man kan ju inte betala nått för någon annan för de är ju bättre att ha massa onödigt drivande folk på arbetslöshetsfronten istället.

Förstår inte hur dem som får lastbilskörkort,truckkort mm lyckas för AF vill inte betala nått för mig verkar de som.

Vet att får jag utbildningen från AF så får jag jobb på skandia till 100% för de är där själva grejen ligger dvs de vill inte betala min utbildning själva riktigt tror jag och de förstår jag så tycker allt AF kan späda på lite för de är inte direkt nån nytta de gör i samhället mer än att man skall gå dit 1 gång i månaden och säga "HEJ JAG ÄR FORTFARANDE ARBETSLÖS!"


En bra nyhet är iaf att de skall börja måla om min lägenhet om 2 veckor och de är skönt =)

Av jenny klevebrand - 1 oktober 2011 11:26

Ber om ursäkt att de dröjt så med mitt bloggande men har jobbat 5-6 dagar/nätter i 3 veckor nu så har inte blivit tid för så mycket annat.

Jobbet går sådära jag trivs väl inte så jättebra med arbetsuppgifterna,arbetstiderna och lönen, men skall eventuellt börja på skandia men allt där verkar ligga på is sen ägarbytet, men skall bli kul att börja jobba som väktare då de varit en livslång dröm för mig.


sedan har våran flock även utökats med en liten kattunge på 15 veckor som heter chloe, i början var de osäkert om hon skulle stanna här då casey inte gillar katter alls och halvt ville slita nacken av henne men efter ett tag började de gå bättre och nu har casey adopterat denna lilla varelse och tror de är hennes valp så dem är väldigt söta ihop, midas tycker dock denna lilla varelse är pissjobbig då den river hans hem och attackerar hans svans så hon är ingen hit hos honom, sen är ju han världens största mammagris med så en kattunge som försöker sno hans mamma funkar ju inte i hans värld.


nu har jag åkkt på världens förkylning med så mår inte så jättebra.

Ovido - Quiz & Flashcards