Team AniCase

Alla inlägg under juli 2011

Av jenny klevebrand - 31 juli 2011 00:38

idag var vi ute på gallei på hönö, så de var jag midas,casey och evelina.

det var väldigt spännande för kändes som vi gick runt halva ön för att hitta en badplats och sedan när vi väl gjorde det så var de så lång grundt så vi kunde gå över till andra sidan och vattnet gick inte ens över knäna 


men det var kul iallafall, tror hundarna tyckte de var kul att komma ut då de har försummats då jag jobbat så mycket de senaste men idag så hade det min fulla koncentration.

som ni ser så har jag ikväll suttit och ändrat layouten som jag pratade om idag och även bytt namn på bloggen.


och idag är ingen vanlig dag nej nej för idag blir min lilla prinsessa 2 år.
så hennes dag skall spenderas i skogen med ett skogsräddningssöt är tanken =)

återkommer imorn efter vårat lilla sök i skogen =)

gnatt
bilder från dagen

     

Av jenny klevebrand - 30 juli 2011 12:15

de var ett tag sen man uppdaterade nu känner jag.

men de har väl rullat på som vanligt antar jag, har dock bestämt att jag skall ändra lite i bloggen så de blir lite mera än bara hundtjöt för de kan bli lite förmycket och de känns lite som jag får inte med de som händer i mitt liv så den skall numera heta team AniCase men skall ändra designen lite och så när jag får tid =)


ja vad har hänt det senaste då.

har slutat jobba heltid och jobbar numera 2 timmar per dag.

har varit på 2 interjuver,varav en jag fått behovsanställning och den anra väntar jag på svar men tror jag får samma där för de var så nöjda över mig.

har anmält mig till en väktarutbilning som är planerad att sätta igång nu vecka 39-40 om jag kommer med dvs.

idag skall vi ut till hönö och bada och jag tänkte ta med mig mina monster =)

uppdaterar om dagen senare =)

Av jenny klevebrand - 20 juli 2011 21:58

Idag vart de en kvällspromenad och lite träning med hundarna, båda hundarna var på topp idag och casey var tillome övertaggad så vart mest inkallning och fotgående för allt annat var hon lite för övertaggad för att utföra.

men de är jag som fuskat med hundträningen och min egen träning nu när jag jobbat så de är smällen jag får ta tyvärr.

Midas fick mest köra inkallning,fotgående och frontarbete.

tyvärr så kluckade de väldigt mycket om höfterna när han rörde sig så tror tyvärr de är dax att pensionera honom från agilityn eller iaf ta ett uppehåll och satsa på att bygga upp musklaturen och blir de lite bättre till nästa termin så kan han få gå tävlingsagilityn men just nu är det ett starkt nej så agilityn blir inställd på hösten nu iaf.

satsar lite mera på lydnaden och spåret nu med honom tror jag.

har även lite hemliga saker på gång som ni får höra om lite senare då de blir mera aktuellt men de är sjukt roliga saker. =)

Av jenny klevebrand - 16 juli 2011 22:12





Efter en riktigt hård dag med storstäd av lägenheten så tyckte jag att vi förtjänade att skämma bort oss nu ikväll.


så jag har ätit fläskkotlett med klyft potatis och sallad och hundarna har fått varsitt märgben som de ligger och gnagar så gott på.




nu är sista veckan på sodexo iaf på heltid sedan skall jag gå ner till 2 timmar på morgonen att städa i kappahl nordstan.


och på måndag skall jag på jobbintjuv med i stenungssund.


jobbet heter säkerhetsvakt/brandvakt så skall följa med svetsare på uppdrag o se så allt får rätt till och händer nått så får jag gripa in eller de iaf som jag förstått det.


de söker 300 st så har ganska stor chans känns de som och de klickade lite i telefonen med han jag pratade med så får hoppas på de helt enkelt.


annars skall jag försöka mig på en väktarutbildning hade jag tänkt =)




   

Av jenny klevebrand - 10 juli 2011 17:17

Då jag typ inte gjort nått annat än jobbat de 2 senaste veckorna så har de blivit väldigt slappt på hundfronten tyvärr.Men sedan när de vart så varmt med så har de varit svårt att träna med dem oxå för de blir så himla slöa.Igår var jag iväg och badade med sjömonstren i delsjön och midas slängde sig handlöst i som vanligt och riktigt nöt av de svalkande vattnet medans lillasyster tyckte vattnet var väldigt kallt och ville inte blöta sig mer än till magen men hon fick allt ta sig en liten simtur hon med till slut men det var inte speciellt uppskattat och som straff så torkade hon av sig på mina kläder så de var verkligen payback för min del;-)De är ganska kul att se hur olika de 2 syskonen är som individer för de är verkligen som dag och natt.Midas är lite trög,skarp när de kommer till att beskydda mig,mammagriis,snäll så han e dum mot folk han tycker om,klantig,tålmodig.Medans casey inte har nått tålamod alls,snabblärd,mysig och en riktig fegis:-D

Av jenny klevebrand - 4 juli 2011 22:29

Idag var jag borta hos vetten igen och tog midas stygn och jag vart överlycklig för på 10 dagar har de operationsåret dragit ihop sig helt och nu är de bara de små punkteringarna från stygnen som är kvar som skulle försvinna på några få dagar bara.

idag hade jag en ung norsk vetrinär som var väldigt mån om midas vilket jag uppskattade för hon kände o tittade över honom och var väldigt nogrann med det och hon tyckte allt var bra MEN!
nu kommer det stora MEN:et för han fick ju utslag av antibiotikan som jag trodde bara var på magen men visade sig att de har spridit sig på hela ena sidan längst upp till armbågen och hon var lite orolig eftersom de var rött och varmt men såg de inte som nått fuktexem utan hon trodde de berodde på antibiotikan med och hans temp låg på 39,1 så lite varm var han men kunde bero på att han var stressad med =)

så tänkte jag skall ta den imorn o hålla den under upsikt så skulle hon ringa på torsdag igen o se hur de såg ut då annars ser de ut att bli en utredning med de oxå.

lite orolig för han har knappt ätit idag men kan bero på värmen med =)

Ovido - Quiz & Flashcards