Team AniCase

Alla inlägg under juni 2011

Av jenny klevebrand - 26 juni 2011 21:04

idag var vi iväg ett gäng och körde räddningssök.

och jag tog med casey då midas fortfarande inte skall köra max då han e opererad och verkade ha vääldigt ont imorse så mamma fick passa honom medans jag var iväg.


första etappen av räddningssöket gick väldigt dåligt och hon var väldigt reserverad mot de nya människorna så vart ganska avtrubbad att fortsätta där ett tag, för visst hon blir bättre hela tiden men de är mera att hon inte vågar inse och hukar sig bakåt på nått sätt för att vissa människor går hon bara fram till o har inga problem alls men sen har hon sina dagar då hon blir små fläng igen och början av dagen var hon sådan.

sedan andra etappen så körde vi bara att malin som har vegas gömde sig eftersom hon börjar tycka om och lära känna henne och då gick det skitbra.

sedan efter de så gick hon fram och luktade på dem andra utan problem och vart tryggare i sig själv.

men man blir så förbannad då folket som haft henne har förstört henne så jävla mycket för de är en underbar hund att jobba med och allt sånt men just att hon är så himla försiktig av sig i början.

för båda mina hundar har ju en väldigt bra skärpa men de får inte fram den riktigt på de sättet jag hade velat.

midas e ju grym på att markera när folk beteer sig lite "udda" så buffar han lätt på dem och skallmarkerar vilket är väldigt skönt för mig när jag är ute och går på kvällen för jag känner mig så säker då =)


imorn börjar sommarvikariatet på mammas jobb i 4 veckor och de känns ju lagom lovande att börja klockan 7 på morgonen men de känns underbart att få jobba men känns ju lite som de kommer bli ganska segt efter jobbet under den tiden så blir de ju träning av hundar,gymmande,friträning på cdf,vänner man skall träffa och massa sånt så behöver man ju sin egen tid med =)


 

Av jenny klevebrand - 25 juni 2011 21:53

Gårdagen spenderades hos malin som har vegas som jag och casey tränar lydnad ihop och de var mycket trevligt speciellt att få fira med folk som inte har de här absoluta alkoholbehovet som de flesta ungdommar nu för tiden har, sedan självklart så fanns de väl folk där som drack men majoriteten var nyktra.

hade med mig min kavaljer midas som sällskap och han skötte sig ytterst bra som möjligt, dock så började han markera på dem som väl hade druckit och då tyckte jag att de var dax att bege sig hemmåt till den andra hunden :)


dagen spenderas en stund på gmbk med ett lydnadspass med våra kära träningskompisar.

och överlag gick träningen relativt bra men de var väldigt ofokuserat till och från.

så jag och malin har lust att skicka iväg hundarna så får man tillbaka tränade hundar så är de bara att köra efter det =D

sedan hände en liten incident med vegas och casey, 

för de flög ihop så att använda träningsbollar när man inte tränar dem är inte att rekomendera för de blir väldigt spännt.

vart ganska förvånad att casey verkligen skulle slåss och inte backade.

är ju så van vid att bara säga "back off" till midas om han dummar sig eller hamnar i bråk vilket varit 2 ggr på 4 år.

men sedan är ju inte min tik normal heller.

blir bara så jävla trött på att man måste lägga ner så jäkla mycket tid på att bygga upp en "förstörd" hund som massa idioter förstört.



 

Av jenny klevebrand - 23 juni 2011 21:57

idag fick jag hoppa in och jobba som vikariat på dagiset igen och de är underbart att få pengar för att leka och pyssla hela dagarna, tyvärr så var jag väldigt trött och små grinig och barnen jäklades som bara den med mig hela dagen, sedan kom jag hem och då skulle ju casey jobba sig som bara den så gick ut med hundarna o sen lade mig en stund för jag var så himla trött o grinig så vart lite bättre efter min powernap.

idag var de första gången jag rengjorde efter operationen för vetrinären ville att jag skulle ha gasbindan på tills idag sedan rengöra och sedan ha en gasbinda på i 1 dagar till och sedan gå med såret öppet efter det.

och de var jävligt snyggt gjort med stygnen och är ytterst nöjd med deras jobb om jag får säga det själv.

här  är en bild jag tog på ingreppet:


 

sedan lite pyssel jag hållt på med på dagiset idag^^


 

Av jenny klevebrand - 22 juni 2011 18:29

lovat att uppdatera angående midas tillstånd.

gårdagen sen uppdateringen har han varit väldigt trött som sagt, 

gick ut för att kissa av hundarna på gräsmattan igår kväll och självklart skulle nutcase bjuda in till lek och storebror svarade ju upp till detta trots att han var hög som ett höghus men ja, för en gångs lyckades storebror komma i underläge och lillasyster låg och tuggade på honom så jag gick fram för att se varför han inte sprattlade tillbaka och då hade han somnat där på gräsmattan på rygg med en tuggande lillasyster på sig^^

sedan sov hundarna väldigt bra under natten,

imorse fick jag ett telefonsamtal om att jag behövde hoppa in och jobba så fixade allt med hundarna o tratten på så såg jag till att bara få jobbat 5 timmar för att sen åka hem till hundarna o de gick bra.

möttes av en väldigt glad och pigg midas med tratten på.

sedan var vi ute och kissade sen la oss vid tvn och då såg de ut såhär:


 

Av jenny klevebrand - 21 juni 2011 21:21

ja jag har lovat typ 1 miljon människor känns de som att berätta hur de gick hos vetrinären idag med midas så tänkte att jag berättar här så får ni avgöra själva om ni vill läsa eller inte.
dagen var i förövrigt jäkligt stressig för skulle bort till biltema o köpa ny träningsboll till hundarna sedan hade jag psykolog i 45min innan jag skulle rusa iväg för att rasta hundarna och grannens hund, Sedan började vårat äventyr hos vetrinären och de var som jag trodde att de var en inflammerad talgkörtel och de var försent för antibiotika så de var operation som stod på schemat för ani's del så han fick smärtstillande sedan var jag ute och rastade honom sen kom vi in och då fick han lugnande medel och sköterskan berättade att de skulle ta allt mellan 10-20 min så skulle han vara ganska groggy så gick hon igen o skulle titta in om en stund.

det gick 10 min så tittade hon in: midas var pigg som en lärka och såg ut som "nemen tjenare polaren vill du leka med mig och min boll?!"

hon sa att hon skulle titta in om 10 min igen

det gick 10 min till dvs uppe i 20 min: hon tittade in "midas var typ boll,titta vilken fin boll jag har, vill du leka med mig?"
åter igen hon skulle titta in om 10 min,

hon tittade in återigen: denna gången möttes hon av en lite lugn hund som typ låg och tuggade på sin älskade boll med blicken: den e ju så underbar men pust de var jobbigt o tugga på den"

så då sa jag till henne att du lungnare än såhär de blir han inte så de e lika bra du tar honom, midas knatade iväg lite små vinglig på benen och hälsade på allt och alla i koridoren med en vifftande svans.

fick panik när man hade ett tomt halsband och koppel i ena handen utan hund i och även fast man visste att de skulle ta några timmar innan man fick tillbaka honom så är ju känslan bara outbärlig.

sedan satte vi oss i bilen och vilken låt börjar de spela jo MIDAS låt med raubiter - dobbermann, nu tänker ni säkert vad har midas med en dobbermann låt att göra?!
jo även om han sjunger om dobbermanns så stämmer den texten så jäkla bra in på midas i övrigt t.ex i texten:


Jag blir här till mitt bittra slut 
evig kärlek falnar aldrig ut 
Ditt namn har etsats till mitt liv 
En länk av stål som glöder, som är explosiv 
Hur kan jag föreställa mig 
Ett liv av tomhet, övergiven utan dig 
Det är den största skräck jag har 
Att du ej längre skulle stanna kvar

och dem som träffat och umgås med mig kan se ett samband i en texten på min och midas relation :)

så kom jag ju hem och brast genast i gråt för jag ville ju ha båda mina hundar hos mig.

vid halv 6 så fick vi hämta midas och då var han ganska groggy men ändå ganska pigg så nu har han ätit och ligger här nedanför mig och sover.

var iväg på cdf en snabbis med och tränade med casey och de gick sjukt bra får jag säga för jag körde mest linförighet och den börjar sitta men hon e lite seg med att sätta sig i utgångsposition men annars ser de bra ut :)


lite bilder från dagen:

 väldigt trött hund!  

svansen:
   


Ville avsluta inlägget med att tacka mina underbara vänner som frågat hur de gått idag och ställt upp till 1000 de är verkligen underbart när man är omtyckt och att folk bryr sig om en.
Ni är guld värda och kommer göra samma sak för er när de behövs    

Av jenny klevebrand - 21 juni 2011 08:52

idag blir de vetrinären klockan 13:20 med midas.

bölden har minskat avsevärt i storlek men de är ju fortfarande var kvar som behöver tömmas och som sagt han har ju ont och ryggar tillbaka när jag ens tar tag i svansen så oavsett om den blivit bättre så måste han ju bli frisk nu och skall även begära att de känner o tittar över honom i helhet så de inte är nått annat när de ändå är igång.

natten har varit tuff för som sagt man sover dåligt när ens allt är dålig så vaknade vid 7 av att midas låg nedanför sängen och drömde och krampade så yrvaken och allt så slängde jag mig ner på golvet för att titta till honom och då vaknade en yrvaken hund som inte fattade nått alls varför jag plötsligt var där :)

sedan hade jag upp båda hundarna i sängen och myste med dem o berättade hur mycket jag älskade dem sedan gick jag upp, så nu har de vart ute och kissat och ätit frukost men midas fick bara lite utifall han skulle behöva sövas eller få lugnande =)

nu återstår de bara att vänta tills vetrinärtiden är kommen :)

Av jenny klevebrand - 20 juni 2011 22:11

Som jag skrev imorse så tyckte jag såret såg väldigt bra ut men sedan när jag väl började rengöra de så märkte jag att de fortfarande varade massor och såg lika illa ut fortfarande tyvärr, märkte även senare under dagen att de låg bloddroppar lite här och var i sovrummet efter honom samt att han hade skakat sig så de var blodstänk uppe på väggarna mm =(
men fick bokat tid hos vetten imorn klockan 13:20 så de känns underbart att äntligen få kollat upp det och framför allt få en frisk hund igen utan smärta o allt.

sedan blir de för mig och malin att träna röven av oss på cdf om vi skall uppnå de vi satt inför lk1:an =D

Av jenny klevebrand - 20 juni 2011 10:54

börjar bli bättre med midas och försöker torka ut körteln med alsolsprit och en mängd potatismjöl som jag fick höra skulle vara bra att använda och de funkar riktigt bra så de är verkligen att tipsa om att använda på öppna sår för de drar ihop och torkar ut såret samt att de är klådstillande.

idag blir de att åka till mormor för att prata om hur vi skall göra med midas om de inte försvinner själv.

helgen har varit ganska upp och ner i allmänhet med både bra och dåliga saker som hänt de som gjort mest ont är väl att pappa vägrar ställa upp när han har chansen att visa att han verkligen bryr sig men de sket han ju i totalt så har bestämt att säga upp den kontakten för han tar bara utan att ge o jag behöver inte sådanna människor i mitt liv.

sedan är jag väl ganska förbannad på en viss person som ljugit mig rakt upp i ansiktet om diverse saker en kille jag trodde var en bra kille och kompis men som uppenbarligen var ett riktigt svin, så den kontakten håller jag på att säga upp nu med men de är tufft men "what goes around comes back around" som dem brukar säga =)

Casey har blivit världens största mammagris och skall mysa hela tiden.
träningen med henne går aldeldes över förväntan idag när jag var ute med hundarna på morgonen så satt det en tjej på en gräsmatta och casey gick fram självmant med en viftande svans och skulle pussas DÅ vet man att man kommit långt om man tittar tillbaka när jag fick henne så var hon rädd för alla människor o man fick inte ta i henne eller nått men nu går hon fram självmant helvete känslan går inte ens att beskriva :)

Ovido - Quiz & Flashcards