Team AniCase

Alla inlägg under maj 2011

Av jenny klevebrand - 27 maj 2011 19:35

imorn blir de att tävla på torslanda/öckeröbrukshundsklubb med midas han är anmäld i alla klasser så de blir att köra Agilityklassen,hopp A och Hopp B klasserna.

han verkar ganska taggad nu när jag kört honom idag så förhoppningsvis så håller de i sig, tror jag skall variera att ha honom i bilen och ute ganska mycket.

vi har startnummer 7 i agility och sedan 8 i hoppklasserna så de går nog rätt fort nackdelen är väl att small och mediumklasserna går först så de kommer nog ta sin lilla stund där antagligen.


sedan hade midas världens fettknöl liknande sak på svansen som jag klämde ur igår o fyfan vad äckligt det var alltså, men de behövdes och de ser bra ut nu så hoppas de stannar så med så de inte blir någon infektion eller nått.

men de skall nog gå bra.


igår var de prisutdelning på cdf för lydnadsklasserna och som sagt casey är ju uppflyttad till lk1 och jag har bestämt att jag tänker gå lk1 innan jag kör in henne på agilityn.

men tävlade ju med midas i söndags och de gick rätt bra för att inte kört lydnad på över 1 år så han skrapade ihop 112,5 poäng vilket inte var fy bubblan så jag är rätt stolt faktiskt, han la sig under inkallningen och var helt väck på linförigheten men annars funkade allt bra, vart så jävla nervös när vi bara var 3 st hanar i platsliggningen och hanen brevid reste sig men han låg fan kvar o tvekade inte ens så de kändes skit gött.


idag har jag vart o pratat med min psykolog oxå de var ett tag sen men kände att jag behövde det och de kändes riktigt skönt faktiskt.

fick köpt mig ett par nya skor oxå så de var skit bra =)

Av jenny klevebrand - 21 maj 2011 13:22

Allt började i söndags då jag och eric halvt åkte ihop och var massa skit som fick mig att bli skitledsen, måndags kändes de lite bättre när man fått lugna ner sig o tänka ut och om.

tisdags började dagen underbart jag skulle med mormor till röntgen och när jag väl kom dit så hade hon ett epeleptiskt anfall vilket var skitotäckt och hon skrek av smärta sedan att hon inte ville leva mera, och de tär på en när de är någon man älskar över allt på denna jord som säger det.

dagen fortsatte i skit för milo var dålig och jag hängde med eric till västra djursjukhuset för vad vi trodde var tömma analsäckarna och få en rumpsalva, men de visade sig vara nått mera alvarligt som hette nått med fistlar som bara schäfer hade och han kunde  inte ta botemedlet efterssom han redan hade problem med bukspottskörteln så fick tyvärr avliva honom, även om de inte var min hund i grund och botten så var de en hund som satt djupa spår i mitt hjärta, och var hemskt att se eric helt förstörd vilket gjorde nått otroligt ont.

onsdagen var helt okej förutom att man var deppad för avlivningen men casey vart uppflyttad till lk1 vilket var ganska kul.

och igår träffade jag eric vilket kändes ganska skönt för under omständigheterna så ville jag inget hellre men de sket sig ju helt och han kom fram till att vi inte borde ses mera pga diverse saker vilket gjorde fruktansvärt ont att höra och natten har väl inte varit den roligaste, men ani följer mina minsta steg och som vanligt har min bästa vän trötstat mig och de känns skönt.

dum som jag är så hoppas jag väl hela tiden på att han skall ringa och ångra sig om de han sa men de är inget typiskt eric så de är väl mera önsketänkande antar jag.

som jag känner nu vill jag ALDRIG mera ha nått "relationliknande" med killar utan skall fokusera på mina hundar,min  hälsa och vänner, skall sikta på att bli den gamla hundkärringen som tävlat i sm och allt med sina hundar, för tror inget annat passar mig.

lycklig passar inte in i mitt liv känner jag.

Av jenny klevebrand - 15 maj 2011 22:12

ja vad har hänt det senaste.

jag var iväg och tävlade i trippelchansen på gmbk i torsdags och kom på tredje plats av 24 startande på hoppklassen och åttondeplats av 24 starter på agilityklassen så de var sjukt kul.

de gick väääldigt långsamt och en halvt ofokuserad hund men klarade mig rätt bra pga alla diskade ekipage så jag var rätt nöjd.

min tanke var att se till att komma i mål utan att bli diskad och de gjorde jag.

nästa tävling blir på torslanda/öckerö brukshundsklubb den 28 maj och sedan sista chansen på trippelchansen den 9 juni på gmbk igen =)


annars i veckan har de varit fullt av hundträning och träffat eric och lite små ärenden.

blev biten av midas igår igen i höger smalben så de blev ett litet jack tyvärr.

vet inte riktigt vad som ligger bakom detta beteendet tyvärr men skall försöka lista ut det.

igår hade jag bara casey hos eric och de var ganska mysigt att få rå om henne lite själv samt att slippa midas efter hans beteende igår.

så var på långis inatt runt ruddalen med eric och milo de var mysigt men läskigt^^

Av jenny klevebrand - 4 maj 2011 15:58

efter 1 veckas förkylning så trodde jag att jag skulle bli frisk snart för de kändes ganska bra igår men ack så jag bedrog mig.

vaknade upp imorse och kändes som någon kört in mitt huvud hårt i ett betongblock och de släpper inte helller, känner att de delvis beror på vätskebrist så försöker trycka i mig massa vatten och sedan frös jag så mycket i förrgår och igår så de är spännt i nacken med, men hoppas de går över snart för jag slipper helst att stoppa i mig tabletter.


ja vad har hänt det senaste.

i måndags utförde jag massa ärenden på dagen, tog en morgonfika med eric på 15 min,kvällen spenderade jag med mina underbara kurskamrater på cdf.

fan alltså jag älskar mina ekipagekompisar i largeklassen man riktigt längtar till måndagarna och de säger rätt mycket.

vi fick köra 3 olika banor som vanligt, det gick sådära på de 2 sista banorna men de var jag som var lite ur fokus men jag måste fan lära mig de med banorna och handling för jag blir snart galen på mig själv och stackars Ani blir så frustrerad när jag tappar bort mig och han inte vet vart han skall eller vad han skall göra så han står och skäller på mig^^

Fick även köpt ett hurttahalsband till Ani av snälla therese för 50 kr så nu har båda hundarna hurttahalsband och jag börjar bli lite frälst i det faktiskt.


Igår var jag hos Eric på kvällen, så vi käkade lite tacos,körde budföring med milo,tittade på tv och pratade så de var mysigt, sedan sov vi och jag har bevis på att han snarkar högt nu för jag vaknade inatt av att jag trodde taket skulle lyfta så spelade in det på mobilen för att visa honom, mohahaha.


idag var jag i mölndal på eductus i 45 min, sedan hem till eric då Ani och Case var kvar där, så kröp i säng en stund till,sedan kom hans dogwalker så pratade lite med henne fast var så skämmigt för jag kom precis ur duschen när hon kom så de var spännande men skämmigt när man står där halv näck, men pratade lite om hundar allmänt och hon var intresserad av mina hundar då de var en sån bra kombination med collie/terv och så =)

ikväll blire nybörjarlydnad med casey, så skall möta mina grannar vid halv 7 så åker jag med dem^^

återkommer hur de gick.

Av jenny klevebrand - 1 maj 2011 11:20

som jag berättat innan för vissa av er så har midas börjat visa väldigt otäcka tendenser så fort man markerar ett oönskat beteende t.ex att han total ignorerar eller beteer sig illa för även om jag skulle markera lite lätt på sidan på honom eller ta tag och ryta ifrån att han gör fel så hugger han efter mig och imorse var de värsta av allt.

jag var ute och gick med hundarna i olika omgångar för att träna lite med dem och caseys promenad gick skitbra men hon var lite stissig när kyrkklockan ringde men annars gick allt bra.

sedan var de Ani's tur att gå ut och halva promenaden gick ganska bra sedan kom vi väl till träningen och han var lite disträ men sedan gick de bra, så skulle vi gå hemmåt och jag hade honom lös så ropade jag på honom men han totalvägrade att lyssna så jag gick fram i raska steg och tog tag i honom och sa till honom att skärpa sig och sekunden jag släpper så sätter han sig i höger armen på mig, inte så att de går hål men så att de ändå blir märken, jag slänger ner honom på backen och bråkar med honom sedan går vi hemmåt.


vet fan inte vad jag skall ta mig till med detta snart, blir så jävla rädd för jag får flashbacks och allt sånt och jag vill inte gå runt och vara rädd för min egen hund heller.

och de är inte bara mig han gör så mot heller utan säger eric till honom så gör han samma sak och de är de att jag tror att de är en ren reflex för man märker ändå att när han väl fattar vad han gör så vaknar han till liv och man ser skammen i honom på en gång.

skall försöka se om eric kan hjälpa mig och försöka bearbeta bort de annars vet jag tyvärr inte vad jag gör med honom för jag tänker ju inte riskera att ha en hund som biter någon.

Ovido - Quiz & Flashcards