Team AniCase

Alla inlägg under maj 2012

Av jenny klevebrand - 30 maj 2012 20:09

jag vet att jag varit superdålig på att uppdatera men har faktiskt inte orkat för har varit så sjukt mycket nu med caseys löp och allt men nu är  de slut på löpet iaf så vänjer hundarna succesivt att umgås med varandra igen under uppsikt förståss så att de inte blir någon tjuvparning och på nätterna så sover de separat o samma sak när jag e på jobb.

som sagt löpet har varit fruktansvärt för midas har inte ätit,gnällt,ylat och varit en riktig pain in the ass om man får säga så^^

casey har sett ut som livet håller på att gå undan och inte alls förstått vad de är som har hänt :)


nu ikväll har jag faktiskt kört slalom med midas ikväll och lydnad med casey o gud vad kul det var!!

Av jenny klevebrand - 25 maj 2012 20:58

usch har åkt på världens segaste förkylning som inte riktigt vill släppa,små snuvig och har inte haft någon röst nu på 3 dagar så låter som jag kommit in i någon form av målbrott,men bara längtar tills jag e frisk igen men har inte haft tid eller lust att vara sjuk för trivs så på jobbet och tycker de är så kul.


casey höglöper här hemma så är ett rent helvete att vara hemma med hundarna nu för midas gnäller och casey ligger o tycker synd om sig själv.

så jag hoppas verkligen att denna skiten är över snart men var i förrgår hon gick in i höglöp så är väl några dagar kvar tyvärr.

har sån sjukt lust att stoppa ner hundarna i varsinn flyttkartong och skicka iväg dem på en jorden runt resa tills löpet är över^^


de  var lite roligt idag för träffade föräldrarna till mitt ex som jag hade när jag skaffade midas och midas vart så sjukt glad trots att de nästan var 3 år sedan han stötte på dem sist eller nått, men min lilla pojke börjar bli gammal för han blir 5 år nu på måndag =(

Av jenny klevebrand - 19 maj 2012 21:51

snart beger sig nutcase in i höglöpet för de märks på midas men han får creed då han varit väldigt lugn detta löpe.

dock så äter hundarna väldigt dåligt just nu och de oroar mig föe tycker inte om då de äter så dåligt men casey mår väl kanske illa och midas är väl helt i andra tankar.

de jag hatar mest med höglöpet förutom att de inte äter är just att lägenheten består av grindar överallt och att man bara kan sova med en hund vilket är jätte tråkigt och jag känner mig skitelak då den andra hunden får sova själv osv..


sedan har hundarna haft pruttfest idag för båda har pruttat nått otroligt o de roligaste är ju när casey pruttar för då tittar hon så förvånat på rumpna och ibland kan hon bli arg på den med o då viftar hon på svansen och ligger o morrar åt rumpan,vilket ser skitkul ut^^


måste bara säga att vara förkyld är de värsta som finns just nu för de är så tråkigt,mina dagar består att sova,äta,titta på film,gå ut med hundarna o sedan sova igen.

så måste jag jobba nästa vecka med för vikarierar utöver mitt ordninarie schema och behöver extra pengarna.

Av jenny klevebrand - 13 maj 2012 21:34

Av allt så åkte jag på magsjuka i torsdagsnatt så var bara att vara hemma o uttråkad som jag vart så passade jag på att storstäda lägenheten så känns fräscht här hemma nu.

Casey den stackarn tycker inte alls detta med löp är något roligt så hon får panik när de börjar att blöda o slänger sig handlöst för att tvätta bort blodet och de känns skönt att inte hitta massa bloddroppar överallt heller för den delen.

midas har de väl sådär enkelt i det hela oså men inte mycket annat att göra än att ha dem separat o överdrivet mycket motion får dem väl med för den delen.

för caseys del är de de väl för att förebygga skendräktighet efter löpet.

Av jenny klevebrand - 12 maj 2012 18:22

Äntligen har tösen gått i löp och de var ca 1 år emellan den 17 maj löpte hon sist, så hoppas att hon håller sig så att hon löper bara en gång per år för man märker att hon tycker att de är otäckt då de rinner blod för hon slänger sig handlöst ner för att tvätta bort det, sedan lämnar hon inga spår alls utan ser till att de inte ligger några fläckar alls vilket är skönt för är så äckligt när de ligger massa blodfläckar överallt.

stackars midas har de inte lätt nu men han är väldigt lugn o vänlig iaf än så länge dvs =)

Av jenny klevebrand - 8 maj 2012 22:05

lite roligt hur man som singel ett tag har självförtroende och sedan när man beger sig in i ett förhållande så försvinner succesivt självförtroendet och när man väl gör slut så finns de inget självförtroende alls, så fort en  kille tittar på en så tror man att man har smuts i ansiktet eller nått annat är fel istället för att tänka att han kanske tycker jag är söt eller nått possitivt.

jag har alltid haft jättesvårt för att kolla killar i ögonen pga nått som hände för längesen o får jag ögonkontakt med någon så tittar jag alltid bort för tycker de är fruktansvärt obehagligt.


gav mig ut på en mysig promenad med hundarna inatt o bara älskar som hamnen lyser upp i alla gatulycktorna men hade inte klagat över att flytta från göteborg ett tag.


har lust att tatuera in "keep your head high and never look back always look forth" på underarmen bara för att tagga mig själv när jag känner mig nere.

har även kört ett boxpass idag o fått upp endorfinhalten o bli av med lite aggression med för den delen så inte nog med att jag cyklar 1 mil per dag utan skall tagga upp mig själv med träning igen.


hundarna mår prima,casey ligger under mig nu och tuggar för fullt på sitt ben o midas ligger o sover.

imorn tänkte jag borsta ur båda 2 och klippa klorna så dem blir sommarfina sedan blir de att bada rumpan på midas någon dag med för de behövs =)

Av jenny klevebrand - 2 maj 2012 19:55

idag invigdes cykelturen till jobbet, då jag skall börja cykla till jobbet för att träna ben,lår och rumpa lite mera så jag kan fokusera på överkroppen på gymmet istället.

de var underbart väder att börja cykla i och tog lite omvägar hem genom  aatt jag stannade på naturnära för att diskutera lite om hundfoder mm till midas så hon tipsade om halla hundfoder eller wolfshundfoder

sedan så kikade jag in på Rusta påvägen hem, den är nyöppnad på backaplan och de var riktigt frächt o fint därinne.

så idag har jag cyklat en mil o hoppas på att jag inte har träningsvärk imorn men de tvivlar jag på starkt =)


sehar midas varit lite halt de 2 senaste dagarna men ser ut att släppa nu som tur är.

ne nu blir de greys anatomy!!

Av jenny klevebrand - 1 maj 2012 21:46

De var riktigt skönt att bara ta de lungt igår och veta att man var ledig idag.

tog mig en promenix på ramberget bara för att klättra lite i bergen och de var ytterst mysigt tyckte hundarna o case hittade en ekorre som hon skulle jaga men kom tyvärr inte upp i trädet som ekorren så nöjde sig med att skälla ut den lite granna.

sedan blev de bara att kika på tv o somna tidigt,som tur slipper man baksmällan som många andra idag eller som min smarta pojkvän som har världens träningsvärk idag efter 3 timmars fotbollsspelande igår, ooh hade så gärna velat peta på honom idag då han har ont men tror han vet om de därav håller sig borta från mig^^


istället blev de 2 långa promenader med vardera hund.

casey fick först köra lite inkallningar och läggande under gång sedan blev de lite bollkastning o sedan fortsatte promenaden.

midas fick en lång promenad med och tog även årets första dopp idag o lekte så fint med 2 små tjejer som kastade pinne i vattnet o han var så glad över detta.

sedan köpte jag en glass så kikade vi på lite folk o så bar de av hem.

nu ligger båda hundarna avslagna och casey ligger tvärsöver sängen här med mig =)

Ovido - Quiz & Flashcards