Team AniCase

Alla inlägg under juni 2012

Av jenny klevebrand - 24 juni 2012 12:37

midas har under de 2 senaste veckorna varit jättekonstig för har han inte fått mat under en viss period så har han spytt galla så har gett honom mat 3-5 ggr per dag nu de senaste.

har pratat med vätrinärer och bekanta och de tror att han har känslig mage och inte tar upp näringenn tillräckligt bra så har köpt ett helfoder med mera fett i och nu funkar de bättre.

känns onödigt att gå till vetrinären när han är pigg och allt sånt.


idag blir de att åka bort till cdf med grannen o kika lite på agilityekipage och kanske köra lite om jag får plats =)

Av jenny klevebrand - 23 juni 2012 14:17

ja igår var de midsommar och var helt förslappad igår så jag o mamma var med hundarna o kikade på midsommarfirandet nere vid krokängsparken en stund men de hade lagt allt så himla dumt så var en jätteliten plats där de höll till på så jag tränade lite lydnad med hundarna en bit bort och de gick jättebra men midas höfter kluckade massor så körde inte så länge med honom.

men han verkar inte ha ont som tur iaf för klämmer o känner ofta och han verkar oberörd.

casey därimot var rätt så taggad och otroligt duktig trots massa sjungande o skrikande människor 50m bort.

vi körde lite inkallning,läggande under gång,stegförflyttning och fotgående.

casey är gudomlig när de kommer till stegförflyttning men är sjuktjobbigt att hon hela tiden touchar mig med att trampa mig på foten eller toucha mig på benet när hon svänger runt kroppen.

funderar på att hoppa in i lydnadsklass 1 med henne nu till våren men får se vilka instruktörer som har den då.

Av jenny klevebrand - 20 juni 2012 17:26

alla som känner mig vet att jag har ett väldigt gott hjärta och vill försöka hjälpa alla.

har varit med om väldigt mycket skit under min livstid men samtidigt saker som har format mig som den jag är idag.

dessvärre vill jag inte att vissa skall genomgå saker som jag eller andra varit med om och har insett att jag har väldigt mycket fritid över så efter mycket fundersamhet så har jag valt att försöka sälja in mig själv och hundarna i olika saker som t.ex trygghetsvandring och t.om att söka efter försvunna personer om jag får möjligheten så har mailat runt lite för att se om detta går att genomföra för min del.

sedan är de skönt för vovvarna att göra lite nytta med =)


känns som jag försummat dem massa nu när jag jobbat så om mina planer går igenom så är tanken att dem skall köra vardera gång =)

Av jenny klevebrand - 5 juni 2012 21:38

ibland känns livet tungt och ibland känns de lättare.

när jag känner att de är tungt så brukar jag alltid tänka att all skit  som händer just händer av en anledning typ att man blir sjuk för att kunna få bättre immunförsvar eller njuta av att vara frisk senare,att ett förhållande tar slut för att man skall lära sig mera om sig själv o lyckas hitta de man söker efter eller iaf komma ett steg närmare.

att man är ensam för att bli starkare i sig själv o kunna utvecklas som person mm.


har fastnat lite för texten i en låt av kelly clarkson som går så här:

What doesn't kill you makes you stronger
Stand a little taller
Doesn't mean I'm lonely when I'm alone
What doesn't kill you makes a fighter
Footsteps even lighter.


tycker denna texten är väldigt facinerande o håller till 100% för de som inte dödar de härdar.

och trots livet kan kännas skit ibland så blir det bättre och de som känns skit är det som gör dig starkare och får dig att växa som person i både dina egna ögon och andras.



Ovido - Quiz & Flashcards