Team AniCase

Alla inlägg under september 2011

Av jenny klevebrand - 3 september 2011 13:47

igår var de precis 1 år Nutcase landade på min dörrmatta.

kommer ihåg att jag var ganska skeptisk mot henne i början och trodde aldrig jag skulle kunna få det att funka såpass bra som jag ville ha det.

jag och casey hade väldigt svårt att klicka med varandra i början för hon tyckte jag var ganska läskig i början delvis för att jag var ganska hård och konsekvent samtidigt som jag var skadad efter hundattacken den 1 september så var inte i riktigt rätt sinnestillstånd för att ge mig in på en ny hund men jag ville ge denna hunden ett ordentligt liv då jag var det tionde hemmet på 1 år så ville ge henne en chans.

men aldrig någonsin trodde jag att de skulle gå så bra som de gjort detta året, visst hon är inte färdig på långa vägar men har kommit fruktansvärt lång på bara 1 år med henne, och vi står varandra riktigt nära, inte riktigt som mig och midas men ganska nära ändå.


Av jenny klevebrand - 2 september 2011 10:20

i förrgår ladde jag 3 st spår till case och de 2 sista gick skitbra men den första gick lite sådära för hon gick förbi det men gick tillbaka sen och tog det, lydnaden gick ganska bra med sedan började jag apportering med henne och de gick skitbra.

sedan tog jag ut midas och körde 1 spår med honom som gick bra förutom att nån idiot hade varit och rört min apport och lagt den någon annansans i trädet jag hade som avslut.

körde lite lydnad med honom och det gick skitbra han tog en inkallning på 50m med läggande, sedan skickade jag honom lika långt för att apportera en dummy och det gick skitbra.


igår tog jag ut hundarna på varsin promenad så träffade jag en tjej jag stött på lite det senaste med en schäfertik som är jämn gammal med casey så dem hade skitkul ihop och är väldigt lika i beteendet så de kan nog gå bra, var lite orolig att de antingen skulle funka skitbra ihop eller hata varandra just för att de kan mäta sig med varandra men casey var väldigt lugn och duktig =)


idag blir det en dagsutflykt till falkenberg med malin och jennie så de skall bli kul.

sedan blir de att träffa sandberg och de skall bli så kul, har riktigt saknat honom :)

Ovido - Quiz & Flashcards