Team AniCase

Alla inlägg under december 2011

Av jenny klevebrand - 27 december 2011 23:32

Jag har fått oturen att ha 2 st väldigt skotträdda hundar så för mig är de inget tal om att nyår är den värsta tiden på hela året utan tvekan.

har varit tvungen att gå i 45 min bara för att få min tik att kunna slappna av för att kissa och uträtta sina behov sedan har hon legat under sängen sedan klockan 5 i eftermiddags.

oavsett hur vackert de är så slår de inte synen av att se dem 2 varelserna man älskar mest lida pga rädslan för de höga ljuden som hörs över hela staden.

De värsta är att de pågår i veckor att folk smäller av smällare,fyrverkerier mm och visar ingen hänsyn alls och lagom efter nyr så står de fyrverkeripjäser överallt som idioterna inte ens tar upp efter sig, även använda pjäser är farliga för hundar och djur överlag eftersom fåglar mm kan tro att de är mat och får i sig krut och massa farliga kemikalier som både är skadliga och dödliga.

till och med små ovetande barn kan skadas av dem använda pjäserna.

och allt detta pga folks egoism för att se vackra färger på himmeln en gång om året och tävla om vem som gör det vackrast.

jag ber er människor som stödjer detta fjasko att snälla skjuta endast på nyårsafton och snälla plocka upp pjäserna efter er för våra djur och andra levande varelser som kan skadas av detta.

snälla visa hänsyn och tänk ett steg längre.

Av jenny klevebrand - 25 december 2011 21:36

Har inte haft någon direkt lust att blogga de senaste för de är inget direkt  som har hänt och har varit väldigt lungt på hundfronten för har kännt att jag behövt ta de lungt för de har börjat bli för mycket då case gått tillbaka i sitt gamla beteende och jag har kännt mig väldigt dålig då jag kännt att jag inte kunnat bidra till de hon behöver.

den lilla fröken gjorde enorma framsteg ett tag och började nästan kunna anses som en normal hund men sedan gick de tillbaka men tror att de kan vara ett hormonstimm eftersom hon borde löpa snart.

julen har varit trevlig och varit med mina släktingar halva julen sedan hundarna och johan resten av julen så de var bara mys de var dock inte lika mysigt att vakna upp på juldagen och vara stört förkyld =(

God jul alltihopa önskar Team AniCase

Av jenny klevebrand - 5 december 2011 18:53

ibland känns de som man tar ett steg fram och två steg tillbaka.

Case som började bättra sig med diverse saker har nu börjat ta några kliv tillbaka som gör mig väldigt frustrerad.

just nu är hon inne i nån spökperiodstid då allt ute är läskigt och speciellt på kvällen då är allt extra läskigt tydligen för minsta lilla sak som prasslar eller om en lampa rör sig för att de blåser ute så skiter hon nästan på sig och de är väldigt jobbigt, tror även fröken är väldigt under stimulerad och jag har inte orken att dra ur den ur henne just nu.

sedan är båda hundarna inne i vadd åldern dvs då dem bara hör de som dem vill höra och skiter i allt annat vilket är vääääldigt frustrerande.

Av jenny klevebrand - 2 december 2011 00:44

Fyfan vad tråkigt de är med regn heeeela jävla tiden, man tänker att man skall ut och köra med hundarna men så börjar de regna och då tappar man lusten helt att bege sig ut mer än snabba kissrundor och denna veckan har de väl regnat alla dagar utan en eller nått sånt så man har varit inne väldigt mycket tyvärr men verkligen längtar tills man kan bege sig ut på en långpromenad då skall jag åka bort till ruddalen och riktigt leka av dem och gå av sig.

sedan vill jag köra spår och upplet med båda hundarna

upplet är rätt nytt för mig så får hoppas att jag gör rätt bara men har köpt en bok i om hur de funkar så får ta att läsa igenom den innan jag beger mig ut tror jag.

varit väldigt mycket med kompisar i veckan och de har varit rätt kul för har satsat på att träffa vänner jag inte sett på ett tag.

sedan måste jag bara tipsa om den nya julkalendern för den är så jävla mysig och påminner väldigt mycket i sättet av charles dickens - oliver twist historian :)

Ovido - Quiz & Flashcards