Team AniCase

Alla inlägg under januari 2011

Av jenny klevebrand - 10 januari 2011 21:02

Blev inget gbg idag heller mådde så jäkla dåligt och trodde jag skulle hosta upp lungorna inatt alltså.


känner mig skitdepp idag för försökte träna med case och känns inte som de går tillräckligt fort fram som jag vill att det skall i träningen med henne.

jag vet att jag kommit en rejäl bit fram med henne men vill att de skall gå snabbare ändå och jag tränar och tränar varje dag med flera pass per dag.

Ne nu blir de rockyroad och film.

G'natt

Av jenny klevebrand - 9 januari 2011 21:05

säger bara fyfan för att vara förkyld de är fan den jobbigaste sjukdommen ever,

jag menar halsen gör ont man kan inte prata,man är trött och hängig,huvudet värker,och näsan rinner.

älsklingen och jag köpte pizza och godsaker idag bara för vi tyckte synd om oss för att vi är sjuka men sånt får man göra när man är sjuk.

imorn blir de hem till gbg om man orkar med förkylningen för idag har man vart nästintil svimfärdig.

de vart nog lite för mycket på mydog igår men de var kul iallafall för det dock lade halsen av heeelt igår när man kom hem.


men hundarna var över glada av att deras mamma var hemma hos dem igen och speciellt med alla ben och godsaker hon hade med sig så var de som paradiset för dem.

har inte orkat ta långpromenader idag så blev lite klickerträning och aktiveringsövningar men lill sessan är överenergisk så brorsan åker på spö men han har sagt ifrån rejält iag så de är bra att hon får lite uppfostran med för de sköter storebror om fast vi med förstås.

Av jenny klevebrand - 9 januari 2011 17:59

Ja då har man vart på mydog detta året med.

var mängder av folk de sägs att igår när cesar milan var där så var det 13000 på mässan, lite intressant hur en mediahora som använder stackel (hundhalsband med taggar in mot halsen) och elchocker som skulle kunna få vilken hund som hellst att lyda blir så känd, visst jag håller med han är grym på att prata och verkar vara en trevlig kille men hans tekniker gå ju att diskutera.

utöver cesars besök på mässan var det agility och freestyle på schemat som man bara var tvungen att titta på ocket duktiga och gud så mycket duktiga hundar som var med och tävlade, man blir lite sugen men agilityn sätter ju igång nu i februari och man längtar fasiken.


inne på mässan vart det leksaker,tuggben,olika typer av hundmat,klicker,och en idbricka var för hundarna då man sett så mycket hundar som försvunnit så vill man ha det ifall nått skulle hända.

  





Av jenny klevebrand - 8 januari 2011 00:59

Snart bär det av till mydog för iår och de skall bli skitkul, skall dit med evelina och så skall vi springa runt som tokar och nörda i alla hundgrejer.

det är verkligen höjdpunkten på året att gå dit och kolla på alla agilitytävlingar, lydnadstävlingar, freestyletävlingar och sedan allt annat bök som är, dock är jag ju verkligen inte där för utställningsdelen alls då jag tycker de är dödstråkigt när folk bara springer runt i ringar o visar hur vacker ens hund.

men alla har väl sina egna intressen när de kommer till hundar.

jag vet redan att mina är skitvackra och smart trots att de är blandisar så är de inte sämre för det.


usch borde egentligen sova men är aldeldes för exalterad inför imorn så de bara går inte alls fast börjar smått känna av tröttheten när man sitter här för länge.

så skall nog försöka krypa ner i sängen en stund då man skall åka vid 7 imorn bitti från uddevalla, för älsklingen skall passa våra barn (hundarna), ja vi är töntiga och kallar oss själva för mamma och pappa till dem men de är våra bäbisar så det så.

godnatt nu uppdaterar med bilder och foton imorn.
kommer även komma in ett videoklipp imorn på detta inlägget som ni gärna får titta på så kika in imorn både på de nya inlägget och detta för vill höra eran åsikt^^

G'natt 


Av jenny klevebrand - 6 januari 2011 22:06

Idag var det en härlig promenad till tureborgsborgen med hundarna.

Det var riktigt skönt att komma ut o njuta lite av snön och se mina glädjespridare skutta av sig för de behöver dem verkligen, de är ju trots allt en kombination av 2 raser som har sjukt mycket energi.

De är rätt söta de 2 och man ser verkligen syskonkärleken trots att de inte är uppväxta med varandra så har de verkligen börja att ty sig till varandra nått fruktansvärt och case blir bara mera och mer säker varje dag och de är ett under att hon utvecklats så snabbt som hon har med tanke på vilket vrak hon var när hon kom till oss så var de ingen livsglädje alls kvar i den lilla damen men hon har landat bra hos oss tycker jag och vi stormtrivs med den lilla damen, kan inte fatta hur hon kan fått flytta så mycket som hon gjort dvs 8 ggr de är helt sjukt, fattar inte hur människor kan vara så känslokalla mot ett djur men hemska människor finns de väl överallt.


Nu har jag precis gjort färdigt min lasange och så skall vi sätta oss och äta och kolla på en underbar film  som heter Hatchiko, de är en underbar film om en hund som verkligen är trogen till sin husse.

Av jenny klevebrand - 5 januari 2011 22:15

Idag vart de en snöpromenad med hundarna då de inte vart så mycket sånt mellan jul och nyår då Ani är fruktansvärt skotträdd så har inte riskerat att släppa honom om han skulle sticka, man har ju läst om hur många hundar som försvunnit nu pga smällare.

de var tydligen en hund i mitt område samt en 15 veckors valp som hade försvunnit.

tror jag hade dött om någon av mina hundar hade försvunnit, men man kan inte mera än att lida med dem o verkligen hoppas och hålla tummarna på att de snart kommer hem igen.


Fyfan förkylningen går inte över och de är ju snart dax för mydog i göteborg dvs det man går och väntar på hela året fast man har ju inget intresse för utställningen utan allt annat som visas och shoppa massa hundgrejer.

fast blir inte så mycket detta året då man inte har råd men det skall iallafall bli ett tvillingkoppel så man kan gå med båda hundarna utan att behöva hoppa runt över alla koppel och trassel, det är en riktig fiffig uppfinning faktiskt, de är 2 st hakar som man kopplar hundarna i sedan fäster man andra änden i kopplet så woops blir det 2 hundar i ett koppel.

sedan blir de även en sån bricka är jag skall gravera Casey's namn och mitt nummer på ifall de skulle hända något så man är kontaktbar och underlättar för den som finner henne.


Ne nu blir de lite mat tror jag och en snabb träning med hundarna under tiden. 


 






Av jenny klevebrand - 5 januari 2011 00:03

Idag är de första gången jag skriver här så de skall bli lite intressant o se vad man kan åstakomma med denna bloggen då =)


tanken är att detta skall bli en allt i allo blogg men framför allt om mina 2 underbara hundar som jag lägger all energi och kärlek på.

ni hittar lite mera info om dem under presentationen så glo gärna runt o lite sånt.


dagen idag har varit segt då både jag o min älskling har åkt på någon form av förkylning som även slagit ut mitt balanssinne helt men de blir bättre för varje dag iallafall.

snart blir de även dax att fortsätta äta mina mediciner för magsäcksinflammationen och inflammationen i foten.

fråga mig inte hur jag lyckas men de gör jag^^

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards