Team AniCase

Alla inlägg under mars 2011

Av jenny klevebrand - 31 mars 2011 08:43

Ja denna veckan har bestått av hundträning.

måndags var de agilityintro på kvällen, dagen bestod av lydnadsträning åt hundarna.

Tisdag var de lite träning för dem sedan fick de sabbatskväll.

igår var de upp klockan 6 för att gå ut med case innan allt folk vaknade, hade den lilla damen lös under HELA promenaden och hon var sjukt kontaktsökande och gick 3 meter som längst från mig och var superduktig.

sedan vart de frukost och sedan tog jag och ani en tripp till CDF och plankade över till deras fält där jag körde alla kontakthinder som gick som smort, jag trodde balansbommen skulle gå dåligt men ack så jag bedrog mig den gick underbart bra faktiskt och inga problem där alls, därimot var gungan lite läskig för han tänkte inte på att den skulle slå över tror jag men efter några ggr funkade den suveränt den med.
sen hade vi dem underbara däcken som han fått för sig att man springer runt ist för att hoppa igenom, men lade upp de så att om jag bromsar och visar tydligt kroppsspråk att han "SKALL" igonom däcket och inte runt så kan de nog funka iaf.

vi får ta de som en klackspark helt enkelt.


Sedan igår vart de hem och lämna ani, slänga i sig lite mat och sedan bar de av till cdf igen med Casey för hon hade sin nybörjarlydnad igår från 9 till halv 9.

Jag kom dit med en hel stissig hund som skällde som en tok och lämnade planen med en hund som ville vara mig till lags och arbeta massor.

inkallningen med koppel går suveränt,stanna kvar börjar urarta sig smått men säkert,platsliggningen funkar bra den med men just själva läggandet går vääääldigt sakta,linförigheten funkar bra om jag är roligare än grejerna omkring, så fick jag höra igår av lars w att han såg en vääldigt duktighund och bara vi får fram collien i henne så ser han en sjukt bra tävlingshund och lovande ekipage, han sa även att han trodde jag var aldeldes rätt förare för henne så de kändes underbart att höra, speciellt då de känns som man bara får kritik för henne hela tiden.

jag menar jag har tagit emot en omplaceringshund som haft 9 hem innan mig så att hon är splittrad i huvudet är förståligt, men kan säga att de är INTE samma hund jag har nu som jag fick den 2 september.

jag har gjort enorma framsteg med henne och de kan folk som vart med ända från början medela med.

visst att man kan ta konstruktiv kritik men då folk bara hoppar på en blir de inte samma sak.


ikväll blir de föreläsning på cdf då jan gyllensten kommer och föreläser hos oss.


Föreläsningen kommer att handla om hundars beteende. 

Jan har erfarenheter av hundar efter att arbetat ca 20 år inom polisen med hundar o utbildning. Även aktiv inom brukshundsklubbarna som domare vid bl a MH tester mm. Arbetar numera heltid med hundar, utbildningar, problemhundar mm mm mm. Han har även gett ut en mycket bra bok  "Din hunds beteende i vardag och träning".


så de skall allt bli spänande att höra.
ne nu bär de av ut sedan gymmet =)
over and out! 

Av jenny klevebrand - 28 mars 2011 23:38

har lite nytt att berätta:
Agilitykursen drog igång idag på cdf så var där på infoträff och nästa vecka drar själva agiltykursen igång med fullrulle.
skall bli sjukt kul faktiskt och de verkar vara sköna människor som håller i den nu med så de är bra.


har även anmält mig till 3 agilitytävlingar som är en torsdag varje månad på gmbk som heter trippelchansen så lägger man ihop alla resultat så de blir ett gemensamt resultat sen som avgör vad man får.

skall bli sjukt kul faktiskt och första gången är nu nästa torsdag så e skitnervös men förväntar mig inte att de skall gå sjukt bra utan skall försöka ta de som en klackspark.


Av jenny klevebrand - 25 mars 2011 23:24

De har varit väldigt dålig med uppdatering från mitt håll känner jag.
vill först och främst berätta att casey's kurs gick strålande och hon var grymt duktig och tror nog allt detta kan gå bra iaf men jag tränar som en tok med henne nu dagligen för att försöka uppnå bra resultat, och satsar på att klara kursen redan första gången så jag slipper gå om.
de verkar vara ett trevligt gäng än så länge som jag såg iaf och instruktörerna verkar underbara och väääldigt duktiga så de kanske tillome kan hjälpa mig lite med henne.


var ute och körde personspår med henne för första gången igår och jäklar där har vi en hund med motor och hon är som en vessla i spåret och tog inte alls lång tid innan hon hittade slutet  av spåret och fick sin belöning.

så tror detta kan bli ett riktigt litet stjärnskott om man bara fortsätter träna =)

längtar så jävla mycket efter att komma ut o få tävla med henne men måste sätta lydnaden innan jag kan ge mig in på agilityn.
och jag som tycker lydnaden är sååååå himla tråkigt men skall ge mig fan på de iaf för hennes skull.


sedan börjar midas agilitykurs på måndag o de skall bli sjukt kul med, hoppas dock att dessa instruktörer är bra men har hört mycket bra om dem så får lita på folks ord helt enkelt.
tror lilleman är sjukt taggad att få springa av sig på planen o få lite egen tid med mig,

de blir lite jobbigt när man har 2 hundar för jag försöker ge dem gemensam tid så de kan samarbeta o att ingen känner sig undanskuffad sedan även att de får egentid med mig.

speciellt casey som behöver mycket träning så man kan få lite pli på henne =)


over and out! 

Av jenny klevebrand - 22 mars 2011 21:53

Imorn är en stor dag för de är nämligen caseys tur att börja på nybörjarlydnaden och så vitt jag vet är de hennes första kurs någonsin.

så de skall bli lite spännande men jäkligt nervöst eftersom hon är som hon är med skällandet och allt sånt dära men har förvarnat lars redan så får hoppas att han är så tålmodig som han utgör sig att vara när vi pratar om det.

sedan nästa vecka sätter agilityn igång igen med ani så de skall bli sjukt kul och hoppas bar ade inte flyttar fram kurserna ännu mera nu för verkligen längtar tills ani får sträcka ut på tassarna igen.

Av jenny klevebrand - 17 mars 2011 22:38

Har börjat klicka in case och använt tagetstick och de går fruktansvärt bra faktiskt.

i början var lilla damen fruktansvärt rätt för denna stickan och rörde den sig emot henne men efter ett litet tag så släppte denna rädsla och då var de plötsligt  rooligt att putta med nosen på den lilla svarta pluppen längst fram på pinnen för då fick man ett klick och en godis, sedan kom storebror o då vart det ett jäkla liv om vem som skulle röra pluppen först^^

men ack silken syskonkärlek de är emellan de svarta skönheterna alltså,

ani tycker om att tvätta henne o hålla henne ren, sedan skall han leka och är skitgullig mot henne o de är jättekul att se dem hålla på så faktiskt.


dock tror jag den lilla svarta skall till att löpa snart för hon har ett jäääkla temprament o är vääldigt grinig ofta så "surfitta" får hon höra dagligen när jag säger till henne att ta de lungt, tror hon kommer vara en tik med väldigt mycket pms när väl löpet sätter igång och då kommer brorsan få ett riktigt helvete tror jag^^


längtar tills hundkurserna sätter igång igen och de gör de snart förhoppningsvis för snön har ju försvunnit typ överallt annars så de bör börja ha försvunnit uppe på cdf snart med.

då blire fortsättningsagility på måndagar med ani och nybörjarlydnad med case på onsdagar så det skall allt bli kul och hoppas lite skall sätta sig i huvudet på lilla fröken svart o att några av hennes problem skall lugna ner sig =)

nu skall jag sätta in fruktsalladen i kylen och zappa lite på tvn ;)

Av jenny klevebrand - 13 mars 2011 22:36

Va har hänt de senaste då.

njae lite allt möjligt faktiskt.

vart mycket med vänner och hittat på tokigheter^^


sedan har jag jobbat på dagis, fick vikariera på moster marlenes jobb i 4 dagar och de var sjukt kul faktiskt, att leka med barn o pyssla hela dagarna.

cyklade dit 2 dagar vilket är ca 1 mil fram o tillbaka så de var duktigt gjort av mig.


sedan går de bra att gymma och börjar både se och känna resultat själv så de känns as nice =)

och de är riktigt kul att gymma faktiskt, sjukt lite ögongodis att titta på bara men de e lika bra de för blir så nervös annars o totalt gör bort mig^^

fick blodsockerfall i lördags när jag gymmade på bandet de var lite läskigt men fick i mig lite proteindryck så gick de bort sedan o då var jag bra igen o sen fick jag basta o riktigt götta mig^^


Längtar så sjukt mycket tills hundkurserna sätter igång men bara snön kan försvinna någon gång =(

Av jenny klevebrand - 2 mars 2011 23:46

jadu har lite roligheter att berätta.

min underbara tik har börjat satsa på dykning så hon snorklar nu mera i vattenskålen och satsar på os guld tror jag, ser sjukt kul ut iallafall och låter roligt med.


idag har jag för första gången ever kört intervallträning på löpbandet på friskis och svettis de var sjukt jobbigt men rätt kul, träffade en ny granne där med så var lite oväntat men ändå kul när man lär känna folk på gymmet så man har några att prata med.

känner att träningen börjar gå frammåt och min gyminstruktör är sjukt impad på mig =D


har idag varit iväg och käkad middag hos christoffer rundberg, vart en asgod kyckling a la king och efterrätt vart de snickerstårta^^

sjukt mysigt iallafall^^


Imorn skall jag hem till david sandberg och carolin och kolla på deras snart 2 månader gamla son samuel som är otroligt söt på bild och antagligen sötare i verkligheten, så skall bli sjukt kul speciellt att träffa david igen.

sedan därifrån skall jag iväg till Ludde och klippa,käka mat o äta massa onyttigheter såsom chokladpudding och semla!

Hoppas klippningen blir bra men de skall den nog bli tror jag.


sedan i helgen vet jag inte riktigt ännu förutom att jag skall klippa Des dvs min nya gymkompis med, borde börja ta betalt här, men tar bara betalt i mat och trevligt sällskap så de är bara att passa på om ni vill ha gratis klippning i utbyte mot lite mat och skitsnack =)


nu funderar jag på att gå o lägga mig strax när kofeinet i colan har slutat verka.

Fredag blir de hårt gympass igen, läääääääängtar!

Av jenny klevebrand - 1 mars 2011 20:37

De var ett tag sen man skrev nånting här men tänkte försöka uppatera lite.

jag har börjat träna på gym 3 dagar i veckan för att försöka gå upp i vikt och bli hälsosammare och de funkar riktigt bra de e sjukt kul att gymma faktiskt, dumt att man inte testat på de innan för nu längtar man nästan mellan gångerna.


jag har lärt känna massa nya folk dvs både bra och dåliga men fått en ganska bra killkompis vid namn Ludwig som bor i frölunda men kommer från borås och han e faktiskt riktigt kul att umgås med och känns som vi kommer bli bra vänner och verkar vara en sjukt bra vän med så de känns underbart.


har vart ute ganska mycket det senaste med evelina och de har vart kul men man märker att man inte kan dansa och supa natten lång eller iallafall inte jag^^

men varit på gretas,sticky fingers senaste iallafall.


Skall börja nybörjarlydnad med casey och hoppas de kommer funka bra så man kan få lite pli på henne men de skall nog gå, inne har man sett enorma framsteg och hon har blivit en riktig liten mammagris men de e mysigt^^

Ani skall fortsätta med agilityn i fortsättningsagilityn och de skall bli askul för han e grymt duktig men fortfarande ganska seg så skall försöka jobba upp snabbheten på honom men de skall nog gå.


de är väl de mesta som hänt de senaste =)

Ovido - Quiz & Flashcards